Uživatelská školení nebo chcete-li workshop nedělám příliš často a tak si o to víc užívám když to výjde a školím je. Účastníkům se snažím předat maximum informací tak, aby ze školení odcházeli s pocitem, že čas se mnou strávený jim dal to co očekávali.
Když jsem dnes dělal pořádek, tak jsem narazil na poznámky a zpětnou vazbu na ze školení IBM Notes pro uživatele. Jednalo se o jednodenní workshop (školení) s následující osnovou, ale už jsem na základě požadavku zákazníka dělal i zkrácenou variantu, školení o víkendu a jako perličku i školení večer.
Ač to tak nevypadá, tak tato školení jsou i pro mne velmi přínosná. Získávám na nich neocenitelnou zpětnou vazbu a náměty pro další školení. Současně mi umožňují velmi efektivně se udržovat v kondici co se týká potřeb uživatelů při práci s IBM Notes klientem.
Velký úspěch na workshopech má řešení konkrétních situací z praxe a samozřejmě vše ukazuji na příkladech a ne jen promítnuté na plátno jako prezentaci.
Mezi body označené jako „to potřebuji“ padly následující:
- Jak správně vyhledávat
- Jak přistupovat k cizí emailové schránce
- Co všechno se dá udělat pomocí pravidel
- Jak si přizpůsobit pohled
- Odkud a jak otevírat Notes aplikace
- Co jsou Notes aplikace
- Možnosti sdílení kontaktů
- Jak rezervovat firemní auta, místnosti, projektory, …
- Jak archivovat emaily
- Elektronický podpis a šifrování
- Přístup z mobilních zařízení (IBM Notes Traveler, iNotes)
- Propojení pro týmovou spolupráci (IBM Sametime, IBM Connections)
Mimo uvedených bodů, uživatelé preferují školení, kdy mohou probíraná témata a postupy aplikovat přímo v jejich prostředí a ve svých emailových schránkách. V případě, že se jedná o školení kdy jsou účastníci z jedné firmy je toto řešitelné tím, že se školení realizuje přímo u nich ve firmě. Pokud je školení ve školicím středisku, tak účastníci kladně hodnotili možnost připojit se přes VPN a probíranou látku aplikovat na jejich prostředí.
Ruku v ruce s tímto způsobem školení musí jít i určitá disciplína ze strany účastníků, kteří se musí oprostit od představy, že nově doručené emaily je nutné okamžitě číst a řešit.
Školení v prostředí firmy potom klade zátěž i na IT konkrétní firmy s ohledem na nutnost zajištění školicí místnosti a v optimálním případě i pro lektora možnost školit na jejich produkčním emailovém server. Přístup pro lektora není bezpodmínečně nutný, ale jen přeci pokud je možné posílat emaily mezi lektorem a studenty tak je to lepší.