HCL Domino a HCL Notes je platforma architektury server-klient, která je určena pro spolupráci týmů a zaměstnanců a navíc disponuje řešením pro poštovní a kalendářové služby. Jednou z výhod platformy HCL Domino/Notes je její ucelenost a možnost tak nabídnout jedno prostředí pro práci s emaily i aplikacemi. Díky velké možnosti školovatelnosti je HCL Domino/Notes vhodné pro firmy všech typů velikostí a počtu uživatelů. Platformu HCL Domino/Notes jsem spravoval ve firmách, které měly jednotky uživatelů až po firmy kde byly tisíce uživatelů.
Velkým benefitem HCL Domino/Notes je bezpečnost, kdy lze řídit oprávnění nejen pro přístup k aplikacím/databázím, ale i k dokumentům v aplikacích nebo v případě potřeby i konkrétním polím v dokumentu. Nativní bezpečnostní funkce umožňují používat i další úrovně zabezpečení jako je šifrování nebo elektronický podpis.
Firmy jistě ocení i další konkurenční výhodu, kterou je podpora široké škály operačních systémů na které je možné server HCL Domino nebo klienta HCL Notes instalovat a kterými jsou Windows, Linux nebo Apple.
Aplikace – HCL Domino je především aplikační platforma kde firmy mohou využívat aplikace, které jsou dodané společně s HCL Domino serverem (jedná se především o blogy, diskuse, rezervace a knihovny dokumentů), ale pro kterou si také mohou vyvíjet vlastní aplikace dle specifikací a potřeb které potřebují řešit nebo využít široké nabídky aplikací které jsou dostupné.
Poštovní služby – Přesto že HCL Domino je hlavně aplikační platforma, tak e-mailové služby nezůstávají pozadu. HCL Domino server je schopen zajistit nativní emailovou komunikaci v rámci firemního prostředí, ale současně i SMTP emailovou komunikaci z/do internetu. Do e-mailové komunikace se propisuje vysoká bezpečnost celé platformy a tak interní e-mailovou komunikaci je možné elektronicky podepisovat nebo šifrovat aniž by bylo potřeba instalace nebo konfigurace nějaké certifikační služby. Pokud uživatelé potřebují zabezpečenou komunikaci do/z internetu mohu využít certifikáty veřejných certifikačních autorit a elektronicky podepisovat nebo šifrovat i emaily z/do internetu. V souvislosti s emailovou komunikací a emailovou schránkou je dobré zmínit i jednu dle mého velkou konkurenci výhodu a to maximální velikost emailové schránky, která může být až 256 GB bez časového omezení jak dlouho mohou být emaily ve schránce.
Kalendářové služby – součástí každé emailové schránky je kalendář včetně bežné kalendářové funkcionality kterou by uživatelé mohli potřebovat. Mohou vytvářet jak kalendářové položky událostí, tak i schůzky na které mohou zvát nejen účastníky z interní sítě, ale i od klientů, partnerů nebo dodavatelů. Samozřejmostí je možnost delegování pozvánek, zobrazení dostupnosti časů pozvaných účastníků nebo vyhledání volného času který je dostupný pro všechny pozvané.
Rezervace prostředků a místností – šikovně doplňuje kalendářové služby o možnost pro schůzku rezervovat příslušné zasedací místnosti nebo třeba prostředky jako jsou projektory nebo třeba automobily.
Archivace – pro archivaci dokumentů z emailových schránek nebo aplikací je možné využit nativní funkcionalitu, která je součástí HCL Domino serveru bez nutnosti pořizovat další archivační SW.
Deduplikace dat – nativní součást HCL Domino serveru, která může na serveru ušetřit vyžadovaný diskový prostor, ale také výrazně zvýšit maximální velikost databáze než je uvedených 256 GB, protože soubory jsou uloženy mimo databáze a z databází je na tyto soubory pouze odkaz.
Webový server – díky integrovanému webovém serveru je možné zpřístupnit data uložená v Domino aplikaci přes webový browser. Firmy tak mohou zpřístupnit například svým zákazníkům, partnerům a dodavatelům dokumentace, manuály, znalostní databáze a další informace které mají uloženy v Domino aplikacích. Samozřejmostí je podpora zabezpečeného přístupu pomocí SSL certifikátu.
Mezi hlavní výhody HCL Domino/Notes zcela jistě patří
- Stabilita systému
- Bezpečnost
- Podpora cluteru včetně možnosti mít v clusteru Domino servery na různých operačních systémech
- Rychlý vývoj aplikací
- Přístup přes webový prohlížeč
- Synchronizace e-mailů, kalendáře a kontaktů s mobilním telefonem nebo tabletem
- Podpora nejrozšířenějších operačních systémy Microsoft, Linux, Apple
- Deduplikace dat
- Nástroje pro archivaci dat
- Přístup k datům online i offline
- Nativní přístup k aplikacím z mobilních telefonů a tabletů